Mi az a Fake Frame – Nvidia kisokos gamereknek

Az NVIDIA a 2025-ös CES kiállításon mutatta be legújabb GeForce RTX 50-sorozatú grafikus kártyáit, amelyek a Blackwell architektúrára épülnek. A sorozat csúcsa az RTX 5090, amely 32 GB GDDR7 memóriával és 21 760 CUDA maggal rendelkezik, és akár kétszeres teljesítményt ígér az előző generációs RTX 4090-hez képest.

DLSS 4 és a „Fake Frame” technológia
Az új kártyák egyik legjelentősebb újítása a DLSS 4 technológia bevezetése. A DLSS (Deep Learning Super Sampling) egy mesterséges intelligencia alapú renderelési technológia, amely alacsonyabb felbontású képkockákat felskálázva javítja a teljesítményt és a képminőséget. A DLSS 4 továbbfejlesztett változata képes akár három további képkockát generálni minden egyes hagyományosan renderelt képkocka mellé, jelentősen növelve ezzel a képkockasebességet.

A „fake frame” kifejezés ezekre az AI által generált képkockákra utal. Bár ezek a képkockák nem valódi renderelés eredményei, a mesterséges intelligencia olyan pontossággal állítja elő őket, hogy a felhasználók számára észrevehetetlen a különbség. Ez a technológia lehetővé teszi a játékok számára, hogy magasabb képkockasebességet érjenek el anélkül, hogy jelentősen növelnék a grafikus processzor terhelését.

Az RTX 50-sorozat és a játékosok számára nyújtott előnyök
Az RTX 50-sorozat bevezetése jelentős előrelépést jelent a játékosok számára. Az új kártyák nemcsak nagyobb teljesítményt nyújtanak, hanem olyan fejlett technológiákat is tartalmaznak, mint a DLSS 4 és a GDDR7 memória, amelyek javítják a játékélményt. Az RTX 5070 például 549 dolláros áron kínálja az RTX 4090 teljesítményét, ami korábban a csúcskategóriás kártyák sajátja volt.

Az AI által generált képkockák használata azonban vegyes fogadtatásban részesült. Míg sokan üdvözlik a teljesítménynövekedést, mások aggódnak a „fake frame”-ek esetleges hatásai miatt, például a megnövekedett késleltetés vagy a játékélmény természetességének csökkenése miatt. Az NVIDIA azonban hangsúlyozza, hogy a DLSS 4 jelentős előrelépést jelent az AI-alapú renderelés terén, és célja a teljesítmény és a minőség közötti egyensúly megteremtése.

Teljesítmény a játékokban
A GeForce RTX 5090 Founders Edition tesztjei alapján az új kártya jelentős teljesítménynövekedést mutat a korábbi generációkhoz képest. A kompakt kialakítás lehetővé teszi a kisebb házakba való beépítést, bár a 575 wattos fogyasztás miatt egy erős, legalább 1000 wattos tápegység szükséges. A DLSS 4 technológia segítségével az RTX 5090 képes akár három további képkockát generálni, jelentősen növelve a képkockasebességet olyan igényes játékokban, mint a Cyberpunk 2077 és a Star Wars Outlaws.

Összességében az NVIDIA új RTX 50-sorozata jelentős előrelépést kínál a játékosok számára, mind teljesítmény, mind pedig technológiai újítások terén. Az AI-alapú „fake frame” technológia és a DLSS 4 bevezetése új lehetőségeket nyit meg a játékfejlesztők és a játékosok számára egyaránt.

Kérj ajánlatot a gamer gépedre vagy ha a meglévőt bővíteni szeretnéd.