Húsbavágó információk, mielőtt laptopot vásárolnál!

Közeleg az érettségi, ilyenkor sokan tervezik laptop vásárlását az érett ifjú ember, vagy leány részére.

Mielőtt azonban megfelelő felkészülés nélkül bele vágnál, hadd adjak néhány nélkülözhetetlen információt:

 

1. Nem minden gyártó tart fent magyarországi szervizhálózatot!

Például az Acer és a Packard Bell Csehország másik felén, Brno-ban (Cseh ország) működteti szakszervizét.
Magyarországi szakszervizt nem üzemeltetnek.

Garancia idő alatt ez annyi kényelmetlenséggel jár, hogy alap esetben két hétig nincs laptopod.
A garanciaidő lejárta után viszont a Te költséged a laptop Brno-ba és visszaszállítása.

Akkor a legkellemesebb, amikor két hét után javítatlanul visszaküldik…

 

Az sem sokkal jobb, amikor egy gyártó úgy próbálja elintézni a magyarországi szervizelést, hogy dedikált márkaszerviz hálózat helyett kisebb szervizekkel próbál úrrá lenni a felmerülő javítási igényeken.
Egy dedikált márkaszerviz ugyanis más kategóriát jelent alkatrészellátás és termékismeret terén.

 

Akármennyire is meglepő, nagy különbségek tapasztalhatók megbízhatóság terén a különféle gyártók laptopjai között.

Ha nem jó márkát választasz, lényegesen megnő a valószínűsége annak, hogy a laptop annak hasznos élettartama alatt javításra szorul majd.

 

2. Ne gondold, hogy a különféle márkák hasonló megbízhatóságú laptopokat kínálnak!

Ezt a legnehezebb elmagyarázni egy vevőnek, ugyanis a megbízhatóság nem látszik a készüléken.

Mi két márkát preferálunk.
Az egyik a Toshiba, amely hihetetlenül érti a laptop-tervezés csínját-bínját, a másik a DELL, amely minőségben, tartósságban nagyon közel áll a Toshibához.
Jó minőséget képvisel még a Lenovo is, amellyel csak az a bajom, hogy feleslegesen drágább, mint a Toshiba, vagy a Dell.
 

Az ASUS, az ACER, és meglepő módon a SONY és az MSI laptopjairól nem tudok ilyen bíztatókat mondani.

Meglepően sok meghibásodás, egyéb műszaki problémák (pl túlmelegedés) tarkítják e-márkáról kialakult képet.

A Fujitsu tud laptopot építeni, de mást gyárt erre a piacra, mint amit a nyugatnémet piacra kínál.

A Packard Bell minőségileg egészen rendben van, de szintén Bruno-ban székelő szakszervizzel „kényezteti” a vásárlókat.

A minőség, a megbízhatóság a legfontosabb tulajdonság!
Ha erre nem figyelsz, akkor tulajdonképpen zsákbamacskát vásárolsz.
 

3. Miért fontos a garanciaidő?

A laptop számítógépek javítása drága mulatság.

A laptop alkatrészek drágák.

  • Egy alaplap csere átlagosan 45-80 ezer forint, + munkadíj
  • Grafikus kártya csere átalagos ára 35-60 ezer forint, + munkadíj
  • A laptop processzora az esetek 99,9%-ában nem cserélhető. Ha mégis, akkor pedig jellemzően nem éri meg az árát.

Nos, ezért fontos, hogy mennyi garanciával vásárolod a laptopodat.

A garanciaidőn belül jelentkező esetleges meghibásodás javítása nem a te költséged!

 

Legalább 2, de inkább 3 év garanciával vásárolj!

A Dell 3 év, az üzleti modelljeire 4 év garanciát biztosít.

A Toshiba 2, vagy 3 év garanciával kínálja modelljeit.

 

4. Elsőszámú kiválasztási szempont a processzorteljesítmény!

Említettem, hogy a laptopok processzora nem cserélhető.

(Nem tudod beszerezni, vagy csak nagyon drágán a szükséges processzort, nem tudod kideríteni, hogy menni fog-e a laptopodban a nagyobb processzor, megfelelő lesz-e hozzá a laptopba épített hűtőmodul, ???)

Ennek okán mindvégig azzal a processzorral fogod használni a laptopodat, amivel megvásároltad!

 

Gondold hát jól meg, hogy hány évre vásárolod a masinát, mert arra az időre elegendő kell legyen a processzor teljesítménye.

 

Kérlek, ne mond azt, hogy csak Internetezni szeretnél vele!

Először is, az Internetezés ma már nem ugyanazt jelenti, mint mondjuk 4-5 éve.
Komoly, nagyfelbontású videókat, lassacskán felhő alapú szolgáltatásokat használhatsz a neten és még sok egyéb dolgot.
Ma még nem tudod, hogy mit fogsz használni 2-3 év múlva!

Másodszor pedig az operációs rendszer (Windows) frissítései egyre izmosabb gépet igényelnek.
Ennek az az oka, hogy az aktuálisan korszerű, nyilván nagyobb teljesítményű vasakra optimalizálják az új, frissítő programkódokat.

Nem az a megoldás, hogy akkor nem frissíted a Windowst!
A Windows frissítések alapfeltételét jelentik a problémamentes működésnek.
A frissítés során lecserélésre kerülnek az operációs rendszer és az ahhoz megírt eszközmeghajtó programok azon kódjai, amelyekben hibát fedeztek fel. De lecserélésre kerülnek azok a programkódok is, amelyek ugyan funkciójukat tekintve nem hibásak, de ellenük hatékony támadás jelent meg az Interneten.
Szaknyelven ezeket a kódokat biztonsági résnek nevezzük. Hiába használod a legprofibb védelmi szoftvert, ha a Windows-od tele van biztonsági résekkel, akkor nagy esély van arra, hogy internetes támadás áldozatává válik a számítógéped.

 

Sajnos igen valószínű, hogy nem tudod jól megítélni, hogy mekkora teljesítményre lesz szükséged ahhoz, hogy 3, 4, esetleg több évig elégedetten használhasd a laptopodat.

 

6. Hogy tudsz jó döntést hozni, ha nem értesz igazán ahhoz, amiről döntést kell hoznod?

Látszólag olyan egyszerű eldönteni, hogy milyen laptopot vásárolj!
A helyzet azonban mégsem olyan jó, mint ahogy azt gondolod.
 

  • Mennyi ideig szeretnéd használni a masinát?
  • Mekkora kijelzőre van szükséged?
  • Milyen hosszú akkumulátoros üzemidőt szeretnél?
  • Milyen körülmények közt fogod használni a gépet?
  • Milyen nehéz lehet a laptop?
  • Milyen grafikus teljesítményre van szükséged?
  • Milyen speciális külső eszközöket szeretnél csatlakoztatni?


Gyakran ugyanazért a pénzért jobbat lehetne vásárolni, ha tisztában volnál azzal, hogy mire figyelj.
Máskor alig drágábban sokkal megfelelőbb gépet kaphatnál.

Ha értenél hozzá, akkor tudnád, hogy mi az a 4-5 további kulcskérdés, amelyre ha nem keresed meg a jó választ, akkor esélyed sincs jó vásárt csinálni.

Nem az az olcsó, ami pont annyiba kerül, mint amennyit költeni szeretnél rá!

  • Az az olcsó laptop, amit a tervezett felhasználási időn belül a lehető legnagyobb elégedettséggel tudsz használni.
  • Amely lehetőleg nem romlik el.
  • Amely pont azt tudja, amire szükséged van. nem többet és nem kevesebbet!

Ezért érdemes segítséget kérned a vásárlás során, de nem a szomszéd fiától!
Tudom, ő okos fiú.
Biztosan 100-szor többet tud, sokkal jobban ért a számítógépekhez, mint Te magad.
Sajnos azonban az is biztos, hogy ha ő nem ebből él, nem számítógép forgalmazó, nincs mögötte 18 éves szerviztapasztalat, magas szintű és állandóan fejlesztett termék és piac ismeret, akkor a tudása a mi általunk birtokolt tudás árnyékába sem jöhet.

Mi nyugtatna meg jobban?
Ha ő adna tanácsot, vagy ha mi adunk tanácsot?

 

Megjegyzem, hogy nem csak tanácsot adunk, de mindent meg is teszünk azért, hogy elégedett légy.
Nekünk ez létkérdés.
Ezért van az, hogy a vevőink visszajárnak.

Mit gondolsz, ha nem így volna, visszatérnének a vevőink és újra azt a terméket vásárolnák, amit mi ajánlunk?
Biztos, hogy nem. Pedig nem a legolcsóbbat adjuk el. Inkább azt, ami a leggazdaságosabb a számukra.

Szerinted mi a fő szempont a bevásárlóközpontban kapható laptopok esetében?
A minőség, az optimális konfiguráció, vagy a csábító árcédula?

Szerinted mennyire felkészült egy bevásárlóközpont eladója? Mennyire képes segíteni abban, hogy jó döntést hozhass?

Ha nem értesz profi szinten a számítógépekhez, akkor segítségre van szükséged!
Fordulj hozzánk bizalommal!

Köszönöm megtisztelő figyelmed!
Üdvözlettel:
LAPPA Computer
 

Share This