Amikor szervizbe viszed a számítógépedet, te mit vársz el a szerviztől?

1. Úgy vigyázzanak a gépemre, mint a sajátjukra!

Gyermekkoromban már figyelgettem az embereket és tettem néhány érdekes megfigyelést. A mesteremberek úgy vigyáztak a szerszámaikra, eszközeikre, mint a szemük világára.

A mesteremberek nem dobálták az alkatrészeket, terméket, amivel dolguk volt. Vigyáztak rá, mert tudták, hogy jó eredményre csak kiváló állapotú alkatrészekkel jutnak.
A kontároknál ezzel szemben azt láttam, hogy nagy rendetlenség volt. Az egyik ügyfél alkatrészei összekeveredtek a másikkal. Nem vigyáztak semmire. Koszos volt minden és ütötték verték az alkatrészeket. Erővel akartak minden változást elérni. Azt is, ahová nem kellett volna erő. Ennek persze meg is lett a következménye. Kontár munka, sok hiba, sérülés, amit ők maguk okoztak.

2. Gondoskodjanak róla, hogy az adataim biztonságban legyenek a javítás során!

Nem egyszer jártunk már úgy, hogy éppen még annyi élet volt a javításra beadott gép merevlemezében, hogy lementsük a rajta lévő tartalmat, aztán többet nem indult el, nem volt olvasható.

Vannak olyan javítási folyamatok, amelyek előtt fontos a biztonsági mentés. Ennek elmulasztása gondatlanság, aminek súlyos ára lehet.

Persze ez is idő, és még minimális ára is van, de hol van ez attól, hogy elveszthetjük minden a gépeden tárolt fájlodat?

3. Alaposan vizsgálják át a számítógépemet!

Tíz javítási munka során hét esetében találunk valami más problémát is, amit orvosolni kell, mint amit a felhasználó a leadás során megad a számunkra.

Koszos a hűtőmodul, a végét járja a merevlemez, hibázik az operatív memória, hiányzik a rendszerhűtő…

A felhasználó nem számítógép szerviz szakember. Azt mondja el, amit tapasztal. A szakember dolga, hogy megtalálja a felhasználó által elmondott hibajelenség okát.

A javítás azonban nem csak azt jelenti, hogy megoldjuk azt, amit a felhasználó panaszol. Ennél több a felelősségünk. Ha már behozta javításra a gépét, akkor fontos, hogy azt alaposan megvizsgáljuk, majd pedig felhívjuk a figyelmét azokra a javítandó tételekre, amiket találtunk azon felül, amit ő észlelt.

Ezek a javítandó dolgok gyakran apróságok, nem okoznak nagy kiadást. Máskor komoly adatvesztést előznek meg.

Egy biztos. Olcsóbb idejekorán orvosolni a felfedezett hibát, mint hagyni elhatalmasodni. Jobb fertőtleníteni és bekötözni a vérző sebet, mint néhány nap után kórházba kerülni, mert elfertőződött…

4. Korrekt módon és időben tájékoztassanak arról, hogy mire számíthatok.

Igaz ez a munkafelvétel során szükséges tájékoztatásra, és igaz ez akkor is, amikor a vizsgálatok során nem tervezett kiadások merülnek fel.

A döntés ugyanis a tiéd. Te rendelkezel arról, hogy meddig tudsz elmenni és hol van az a pont, ahol megálljt kell parancsolni a ráfordításnak.

5. A javítás során csak új, kiváló minőségű alkatrészeket használjanak!

Bontott alkatrészeket tilos úgy beépíteni, hogy azt ne egyeztetnék az ügyféllel.

Ha mód van rá, új alkatrészekkel érdemes dolgozni. A bontott alkatrészre nincs garancia…

6. Tartsák be, amit ígérnek

Nincs annál bosszantóbb, mint amikor megígérnek valamit, aztán nem tartják be.

A korrektséghez ez is hozzátartozik. Természetesen történhetnek váratlan dolgok. Kiderülhet például, hogy egy alkatrész, ami a tesztek során jól viselkedett, időnként hibásan dolgozik. Ez életszerű, ekkor azonban ott a telefon és meg kell beszélni az ügyféllel a dolgokat.

Az a tapasztalatom, hogy a korrekt kommunikáció mindig eredményre vezet, és a felek mindegyikének meghagyja a komfortérzetét.

7. A jó szerviz az ügyfél barátja!

A PÉNZTÁRTÓL VALÓ TÁVOZÁS UTÁN IS KÉRJÜK, HOGY JELEZZE, HA VALAMIVEL NEM ELÉGEDETT!

8. A jó szerviz helytáll a munkájáért!

Senki sem tökéletes. Bárki hibázhat. Néha nálunk is előfordul. Mégis azt tapasztalom, hogy ha netán ez meg is történik, az ügyfelek szíve hamar megenyhül, ha a szerviz vállalja a felelősséget a munkájáért. Csak annyit kérünk, hogy szóljon az ügyfél, ha valamivel nem elégedett.

Mi pedig azon leszünk, hogy amilyen gyorsan csak lehet, helyrehozzuk a hibát, a hiányosságot.

Share This