Ami a bevizsgálás díját illeti:

Nagy divat a marketing.

Mindenki igyekszik minden féle vevőcsalogató dolgot kiötleni.
Ez amúgy rendben is volna, csak hogy kis hazánkban jelenleg a vadkapitalizmus időszakát éljük.
Az meg szép lassan megtanítja az embereket arra, hogy ha valami túl jól hangzik, akkor jobban járnak, ha előveszik a józan eszüket. Jól kinyitják a szemüket, mert igencsak lehetséges, hogy „szőr van a levesben”.

Nagyon érdekes, hogy még sokan őszintén elhiszik, hogy van olyan szolgáltatás, ami értéket képvisel és mégis ingyen adják a vevőnek.

Vegyük mindjárt a számítógép javítást ingyenes bevizsgálással.

Te tényleg elhiszed, hogy ingyenes a bevizsgálás?

Pedig nem.

Azt a bevizsgálást is megfizettetik veled.

Megmutassam, hogyan?

 

Ingyen elvégezhető a bevizsgálás akkor, ha ránézésre meg tudod mondani, hogy pontosan és részletesen mi baja van a számítógépnek.

Ehhez vagy jósnak kell lenned vagy mindent látónak, ha van ilyen egyáltalán.

De mi van akkor, ha nem vagy sem jós, sem mindent látó? Akkor hogy adhatnád ingyen a bevizsgálást?

Hát úgy, hogy nem végzed el!!!

Jó esetben, statisztikai alapon valószínűsítheted, hogy mi lehet a hiba oka és túlárazod a javítást.

A túlárazás azért kell, hogy kitermeld azon esetek vizsgálati munkadíját, amikor nem jött be a valószínűség számításod, és a vevőnek kiajánlott áron mégsem tudod elvégezni a javítást.

Ekkor vagy megpróbálod letolni a vevő torkán a drágább javítási árat, mondván, hogy nem várt hibára bukkantál, vagy visszaadod a készüléket, hogy nem javítható.

Ha kicsit dörzsöltebb vagy, akkor a vevő könnyebb meggyőzése érdekében, hogy kisebb legyen a javítási felár, valamit kihagysz, ami nélkül még viszonylag megfelelőnek tűnhet számára a javítás.

A vevő többet fizet a javításért, amikor elfogadja a hasra ütéssel meghatározott javítási ajánlatot, mint amibe került volna az, ha jól felmérik a javítást.

A vevő akkor is megfizeti a bevizsgálást, ha elfogadja a megindokolt felárat.

Akkor pedig még rosszabbul jár, ha nem javítják meg a készülékét, miközben az javítható volna, csak már nem vállalkozik a szerviz arra, hogy megindokolja, eredetileg miért adott annyival olcsóbb javítási ajánlatot.

Ha meg igazi gengszter a javító, akkor úgy teszi még kifizetődőbbé a javítást, hogy olyat is „megjavít”, ami nem is volt rossz…

Ide vezet az az idióta népbutítás, ami azt sulykolja, hogy ingyen is megkaphatod…

Vegyél Suzukit olcsóbban, mint amennyiért a kereskedő veszi a gyártól. Ő majd megkeresi a pénzét a banki jutalékon, meg a volumen visszatérítésen… Ugye ismerős?

Aztán ne csodálkozz, ha olyan hitel konstrukciót adnak el neked, amivel mindenki jól jár, csak egyedül te nem.
Emlékszel?

Hogy miért írom le mindezt?

Azért, mert én még azt tanultam az édesanyámtól, hogy dolgozz tisztességesen. Azt mond, amit gondolsz. Tedd azt, amit magad is elvárnál másoktól.

Nekem ez bejött. Mellesleg jól alszom és nem tartok attól, hogy mikor törik rám az ajtót.

Na és tele van a hócipőm azzal, hogy semmi nem az, aminek hívják.
Hogy a bor tablettás, a tej vízzel higított és homogenizált tejpor, tejfehérje és savó.
Hogy az ingyen hitellel 0% THM mellett drágábban kapod a terméket, mintha tisztességes kamattal bíró hitelre vásárolnád…

Ezért hát nálunk, a LAPPA Computernél nincs ingyen bevizsgálás!

Ha a bevizsgálást követően nem kéred az ajánlott javítást, akkor a bevizsgálásért egy óra munkadíjat számolunk fel.

Igaz, el is végezzük a bevizsgálást.

A hibafeltáráshoz szükséges, lehető legalaposabb kivizsgálásnak vetjük alá a javításra beadott számítógépedet.

Nem csak azt nézzük meg, amit hibajelenségként jeleztél felénk, hanem mindazt, amit szakmailag ellenőrizni kell ahhoz, hogy a javítás eredményeként hibátlanul működő számítógépet adhassunk vissza neked.

Van, hogy a bevizsgálás egy teljes napot is igénybe vesz (8 munkaóra). A bevizsgálásért ekkor is csak 1 munkaórát fizetsz.

Szakszerű, alapos bevizsgálás nélkül nem tudnánk rendesen megjavítani a számítógépedet.

Egy számítógép vagy hibás, vagy nem. A kettő közti állapot nem tekinthető másnak, csak hibásnak.

Felfogásom szerint, nekünk feladatunk, hogy minden olyan dologra odafigyeljünk, amellyel megelőzhető egy későbbi meghibásodás.

Például minden javításra beadott számítógépet alaposan portalanítunk.
Ellenőrizzük a ventillátorok, a merevlemez állapotát.
Teszteljük a memóriát.
Ellenőrizzük a Windows állapotát, hibaüzeneteit, frissítettségét, stb.

Minden 3-ik gépből kihagyják a rendszerhűtő ventillátort. Ez azért nagy baj, mert a nagy nyári melegben, főként, ha jó poros a gép belseje, túlmelegszenek az alkatrészek, amely idő előtti meghibásodáshoz vezet. Csökkenti a számítógép várható élettartamát.

Ha hosszú ideig nem frissítjük a Windows-t, az jelentősen aláássa a vírus- és a komplex védelem hatékonyságát.

Ha hosszú ideig nem gondoskodunk a hardver elemek illesztő programjainak frissítéséről, az a rendszer instabilitásához, rosszabb esetben összeomlásához vezethet.

Nem az a drága javítás, aminek eredményeképpen egy hosszú távon jól működő számítógépet kapsz vissza.

Az a drága javítás, amelynek során egy félig megjavított gépért fizetsz.

Egy ilyen számítógép a javítás nélkül hagyott kis hiba (hibák) okán magában hordozza annak valószínűségét, hogy belátható időn belül egy súlyosabb meghibásodásra számíthatsz, amire majd ismét elköltheted a pénzedet.

Egyébként, javítási árajánlatot akkor adunk, ha úgy látjuk, hogy teljes mértékben meg tudjuk javítani a számítógépedet.

Ha nem tudjuk megjavítani, akkor bevizsgálási díjat sem kérünk. Ennyi jó reklámként belefér.

A gazdaságtalan javítás:

Vannak olyan esetek, amikor ugyan elvégezhető, de nem ajánlható a javítás, mert gazdaságtalan.
Többe kerül, mint amennyit ér.

Ez a vevő döntési kompetenciájába tartozik.

Minden ilyen esetben meg fogjuk mondani, hogy szerintünk gazdaságtalan a javítás.

A döntés a tiéd!

Lehetnek olyan egyéni szempontjaid, amelyek módosíthatnak a gazdaságosság nézőpontján.

A lényeg, hogy mi el fogjuk mondani, ha nem javasoljuk a javítást.

Azt is elmondjuk, hogy miért.

Célunk, hogy tökéletesen működő számítógépet adjunk vissza a javítás után!

Fontos, hogy ne kelljen többet fizetned a javításért csak annyit, amennyiből az tisztességgel kihozható és amennyit az valójában ér.

A számítógép nem autógumi, amelyről sok esetben ránézésre megállapítható, hogy miként javítható.
Sokkal összetettebb, bonyolultabb berendezés, amelynek szakszerű hibafeltárása nagy szakértelmet, tapasztalatot és némi munkát igényel.
Csak ezt követően van valódi esély arra, hogy szakszerűen megjavítsuk azt.

Sajnálatos eset:

A minap járt nálunk egy ügyfél, aki az árajánlat elkészítése után nem kérte a számítógépe javítását.

Az átvételkor felháborodott, hogy pénzt kérünk a bevizsgálásért.

Arra hivatkozott, hogy nem végeztük el a javítást.

Valóban, nem végeztük el a javítást, mert az árajánlat ismeretében nem kérte azt.

Egy netbookról volt szó, amelynek tápcsatlakozóját sikerült félig kitépni az alaplapról.

Ennek szakszerű javítása úgy néz ki, hogy szétszedjük a masinát (~0,7 óra).
Megvizsgáljuk a kiszerelt alaplapot, hogy mennyire rongálta azt a mechanikai sérülés, illetve hogy szakszerűen javítható-e a hiba. (Mérések a panelen, stb.)
Ezt követően azonosítjuk a szükséges alkatrészt. Megnézzük, hogy van-e raktáron, ill. mennyiért, mikorra lehet beszerezni azt, majd elkészítjük a javítási ajánlatot.
Ha nem kéri a vevő a javítást, akkor átadás előtt még össze is kell szerelni a készüléket (~0,5 óra).
Mivel valóban bevizsgáljuk a terméket, dolgozunk rajta, a bevizsgálási díj nem érték nélküli szolgáltatás.

Maga a javítás egyébként megfelelő felszerelést igényel. A mai sokrétegű nyáklapokban nagy kárt lehet tenni egy otthoni kategóriájú forrasztópákával.
Nem megfelelő forrasztó berendezés alkalmazásával az is előfordulhat, hogy a megpörkölt nyáklap a javítás után még működőképes, néhány hét, vagy hónap normál használat után viszont működésképtelen állapotba kerül. Ekkor válik igazán drágává az olcsó fusi szintű javítás.

A munkalapunkon persze szerepel, hogy ha nem kéri a javítást a vevő, akkor a bevizsgálás 4000 Ft +ÁFA-ba kerül. Mégis elgondolkoztam, hogy mit tehetnénk azért, hogy elkerüljük a hasonló eseteket.

Arra jutottam, hogy ezentúl minden esetben, (nem csak a drágának tűnő javítások előtt) külön fel fogjuk hívni a hozzánk betérők figyelmét, hogy nálunk nem ingyenes a bevizsgálás.

Ezzel talán sikerül elkerülni a hasonló kellemetlen eseteket.

 

Share This