Sok új ügyfélen látom a félelmet fél attól, vajon mire számíthat a javítás kapcsán? Mennyi lesz a javítás díja?
A leggyakoribb félelmeink, amikor szervizbe megyünk:
- Túl drága lesz a javítás. Nem is éri majd meg.
- Nem fogják rendesen megcsinálni. Csak fércmunkát kapok.
- Átvernek.
- Most megcsináltatom, aztán majd két hónap múlva más romlik el benne!
- Olyat is eladnak nekem, amire nincs is szükségem!
- Túlszámlázzák a javítást! (Erről egy másik cikkben még lesz szó!)
Egy javítás akkor éri meg, ha árban és eredményben is kifizetődő a számodra!
Rengeteg dolgot figyelembe kell venni ahhoz, hogy megítélhesd, gazdaságos lesz e a javítás.
Egy azonban biztos, ezt a döntést neked (megbízónak) kell meghoznod.
A szerviznek első körben az a feladata, hogy eléd tárja, elmagyarázza a választható lehetőségeket.
Hozzásegítsen ahhoz, hogy olyan döntést hozhass, amit otthon, vagy a vállalkozásodban később is meg tudsz majd védeni. Nem mellesleg, Te is úgy érezheted majd, hogy jó döntést hoztál.
Ha nem tájékoztatnak előre a választási lehetőségekről és azok költségeiről, akkor hogyan fogsz jó döntést hozni?
A szerviz rövid távú érdeke nyilván az, hogy megbízd őket a javítással. A szerviz hosszú távú érdeke viszont az, hogy elégedettséget érjen el a munkájával.
Ez két okból is fontos:
1. Ha elégedett vagy a szervizzel, akkor másnak is fogod ajánlani.
2. Ha elégedett vagy a szervizzel, akkor nagy valószínűséggel őket választod, ha megint javításra lesz szükséged.
2. jó tanács:
A javításról kérj előzetes árajánlatot!
De ez még kevés!
Ha a szervizben nem érzed azt a szándékot, hogy olyan megoldást találjanak, amely jó, kifizetődő megoldást jelent a számodra, akkor „sírva menekülj”!
Ebbe bele fér az is, hogy ha nem éri meg a javítás, akkor megmondják neked.
Megpróbálnak lebeszélni arról, hogy megjavíttasd a terméket.
Érted ezt?
A szerviz, aki abból él, hogy javít, lebeszél arról, hogy javításra költsd a pénzedet.
Igaz, erre csak olyan helyen számíthatsz, ahol nem csak javítással foglalkoznak, de arra is képesek, hogy a gazdaságtalan javítás helyett egy jobb megoldást ajánljanak. például egy új terméket.
Ekkor se hagyd magad rádumálni!
Hallgasd meg azokat az érveket, aminek alapján lebeszélnek a javításról és az új termék megvásárlására bíztatnak.
Ha az érvek helytállóak, akkor a józanész szabályai szerint magad is egyet fogsz érteni azokkal.
De az is lehet, hogy neked van még néhány szempontod, amire a szervizes nem gondolt.
Mond el ezeket a szervizesnek és várd meg a reakciót.
Itt hamar ki fog derülni, hogy neked akar segíteni, vagy csak el akar adni valamit!
Utóirat:
Természetesen előfordulhatnak váratlan dolgok. Ilyen például, amikor egy alap szinten bevizsgált számítógépről a későbbi munka során kiderül, hogy a tesztek által hibátlannak mutatott tápegység, egyéb alkatrész mégsem hibátlan. Az élet produkál néha furcsa dolgokat. Tapasztalatom szerint azonban ezt probléma nélkül meglehet beszélni az ügyféllel.
A megbízó sem lehetetlent akar, csak tisztességes, korrekt szolgáltatást.